Δεν βρέθηκαν προϊόντα στο καλάθι.
Ενεργά φίλτρα
Α. Συνοπτική γραμματική της Αρχαίας Ελληνικής-Ράμμος Χρήστος
Πειστικός Λόγος: Θέματα σύγχρονου προβληματισμού-Κούτρας Σπυρίδων Κ.
Ο «Πειστικός Λόγος: Θέματα σύγχρονου προβληματισμού» αποτελεί συνέχεια των τευχών Α΄ και Β΄. Είναι ένα νέο αυτοδύναμο βιβλίο, δεν είναι συμπληρωματικό των προηγούμενων τευχών.
Αποτελείται από οκτώ μεγάλες ενότητες θεμάτων: Φυσικό Περιβάλλον, Υγεία, Τεχνολογία, Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, Ανθρώπινα Δικαιώματα, Ελευθερία και Δημοκρατία, Βία, Εκπαίδευση, Παιδεία και Αγωγή. Πρόκειται για τις ενότητες από τις οποίες αντλούνται, συνήθως, τα θέματα στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Περιέχονται σε αυτό νέα πρωτότυπα θέματα και θέματα συνήθη που επανεξετάζονται από νέα οπτική.
Δίνεται έμφαση στον ορισμό και στην ανάλυση των εννοιών, ώστε να γίνονται κατανοητές από τον μαθητή. Η καλή κατανόηση των εννοιών είναι απαραίτητη για το δημιουργικό γράψιμο, για τον ακριβή, σαφή και τεκμηριωμένο λόγο, για τη λογική οργάνωση των γνώσεων, των ιδεών και των επιχειρημάτων που αναπτύσσονται.
Δίνεται έμφαση, επίσης, σε συνδυαστικά θέματα, στην απόδειξη δηλαδή της σχέσης που υπάρχει ανάμεσα σε έννοιες, στην τεκμηρίωση θέσεων, στην επαρκή ανάπτυξη των θεμάτων, στον καλά δομημένο λόγο, με ενότητα, με αλληλουχία και με συνοχή, χωρίς την ελλειπτικότητα και την αποσπασματικότητα των διαγραμμάτων. Ιδιαίτερη προσοχή δίνεται και στην πρωτοτυπία σκέψεων και ιδεών, στη σαφήνεια, στην ποικιλία εκφραστικών τρόπων και γλωσσικών επιλογών και στην καλλιέπεια, όπου αυτή είναι απαραίτητη.
Κατά θεματική ενότητα, περιέχονται κριτήρια αξιολόγησης με τις απαντήσεις των θεμάτων τους, σύμφωνα με τον νέο τρόπο εξέτασης της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, για την εμπέδωση της ύλης και την (αυτο)αξιολόγηση του μαθητή.
Στο τέλος του βιβλίου προστίθενται, ως επίμετρο, κωδικοποιημένες σημειώσεις, χρήσιμες για την απάντηση των θεμάτων που τίθενται στις εξετάσεις.
Ιστορία Γ΄ Γυμνασίου-Πάπαρη Κατερίνα
Το συγκεκριμένο βιβλίο έχει στόχο να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του μαθήματος της Ιστορίας της Γ΄ τάξης Γυμνασίου, προσφέροντας μια συστηματική παρουσίαση των διδασκόμενων ιστορικών περιόδων.
Γι’ αυτό, ακολουθώντας την ύλη του σχολικού βιβλίου και με οδηγό το Βιβλίο του Καθηγητή, το βιβλίο σε κάθε ενότητα περιλαμβάνει:
• Σχεδιάγραμμα της ιστορικής αφήγησης.
• Ανάπτυξη των βιβλιογραφικών πηγών του σχολικού βιβλίου.
• Ανάλυση των εικονογραφικών πηγών του σχολικού βιβλίου.
• Απαντήσεις στις Ασκήσεις-Δραστηριότητες του σχολικού βιβλίου.
• Ερωτήσεις κατανόησης, οι απαντήσεις των οποίων βρίσκονται στο τέλος του βιβλίου.
Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου-Καλαβρουζιώτου Δήμητρα
ΣΕ ΚΑΘΕ ΕΝΟΤΗΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ: ΑΝΑΠΤΥΓΜΕΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΚΘΕΣΗΣ | ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΣΥΝΕΞΕΤΑΣΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
Κάθε ενότητα του βιβλίου έχει χωριστεί στα εξής μέρη:
• Θέματα της ενότητας: Παρουσιάζονται αναλυτικά όλα τα γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα, καθώς και θεωρία σχετικά με την παραγωγή λόγου, που περιλαμβάνονται στο σχολικό βιβλίο. Το θεωρητικό υλικό συνοδεύεται και από ασκήσεις για την καλύτερη εμπέδωση της διδακτέας ύλης.
• Λεξιλόγιο της ενότητας: Δίνονται η ερμηνεία, συνώνυμα, αντώνυμα και ομόρριζα λέξεων που σχετίζονται με το θέμα της ενότητας μαζί με ασκήσεις. Το λεξιλόγιο μπορεί να αξιοποιηθεί στην παραγωγή λόγου.
• Παραγωγή λόγου: Αναπτύσσονται υποδειγματικά ένα ή δύο θέματα του σχολικού βιβλίου και δίνεται ένα θέμα προς απάντηση, για περισσότερη εξάσκηση.
• Κριτήρια συνεξέτασης: Δίνονται δύο κριτήρια αξιολόγησης, ένα στη Νεοελληνική Γλώσσα και ένα στη Νεοελληνική Λογοτεχνία, σύμφωνα με τον νέο τρόπο αξιολόγησης του μαθήματος των Νέων Ελληνικών. Η δομή των κριτηρίων και οι τύποι των ασκήσεων είναι σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας.
• Απαντήσεις στις ασκήσεις του Βιβλίου του Μαθητή: Δίνονται αναλυτικές απαντήσεις σε όλες τις ασκήσεις του σχολικού βιβλίου, καθώς και χρηστικές πληροφορίες για τη διαχείριση των θεμάτων των διαθεματικών εργασιών.
• Απαντήσεις στις ασκήσεις του Τετραδίου Εργασιών.
Οι απαντήσεις σε όλες τις ασκήσεις που προτείνονται στο βοήθημα, καθώς και στα Κριτήρια συνεξέτασης δίνονται στο τέλος του βιβλίου.
Ανθολόγιο Φιλοσοφικών Κειμένων Γ΄ Γυμνασίου-Ντρίνια Θεώνη
Το παρόν βιβλίο αποτελεί βοήθημα στο σχολικό εγχειρίδιο «Ανθολόγιο Φιλοσοφικών Κειμένων» της Γ΄ Γυμνασίου.
Στόχος του βιβλίου είναι να βοηθήσει τους μαθητές να κατανοήσουν όσο το δυνατόν πληρέστερα τα φιλοσοφικά ζητήματα που θίγονται στα αποσπάσματα του σχολικού βιβλίου και τις φιλοσοφικές απόψεις που διατυπώνονται.
Κάθε ενότητα του βιβλίου περιλαμβάνει:
• Θεματικά κέντρα.
• Συνοπτική απόδοση του κειμένου.
• Λεξιλογικά-σημασιολογικά στοιχεία.
• Ερμηνευτικό σχολιασμό.
• Σύντομο σχολιασμό των παράλληλων κειμένων.
• Συνολική θεώρηση.
Ευριπίδη Ελένη Γ΄ Γυμνασίου-Ντρίνια Θεώνη
Το βιβλίο αυτό αποτελεί βοήθημα στο σχολικό εγχειρίδιο «Δραματική ποίηση, Ευριπίδη "Ελένη"», που διδάσκεται στη Γ΄ τάξη Γυμνασίου.
Στόχος του βιβλίου είναι οι μαθητές να κατανοήσουν όσο το δυνατόν πληρέστερα την υπόθεση και τις ερμηνευτικές διαστάσεις του έργου, βασικούς όρους της αρχαίας ελληνικής τραγικής ποίησης, τη θεατρική διάσταση του έργου, να εντοπίσουν βασικές ιδέες του ποιητή, καθώς και αντιλήψεις και προβληματισμούς του ίδιου και της εποχής του, που συχνά αναφέρονται σε διαχρονικά ζητήματα, και βέβαια να προετοιμαστούν επαρκώς για τις γραπτές δοκιμασίες της σχολικής χρονιάς.
Κάθε ενότητα-σκηνή περιλαμβάνει:
• Σύνδεση με όσα έχουν προηγηθεί.
• Απαντήσεις στις ερωτήσεις κατανόησης.
• Περιληπτική απόδοση του περιεχομένου.
• Σημασιολογικά-πραγματολογικά στοιχεία.
• Ερμηνευτικό σχολιασμό.
• Αναλυτικές απαντήσεις στα θέματα που εξετάζονται στα «Ας γίνουμε θεατές» και «Ας εμβαθύνουμε» του σχολικού βιβλίου.
• Σχολιασμό παράλληλων κειμένων του σχολικού βιβλίου μέσα από ερωτήσεις-απαντήσεις.
• Απαντήσεις στις ερωτήσεις του σχολικού βιβλίου.
• Απαντήσεις στις εργασίες του σχολικού βιβλίου.
• Συμπληρωματικές ερωτήσεις, οι απαντήσεις των οποίων βρίσκονται στο τέλος του βιβλίου.
• Απαντήσεις στις ανακεφαλαιωτικές ερωτήσεις του σχολικού βιβλίου.
Αρριανού Αλεξάνδρου Ανάβαση Γ΄ Γυμνασίου-Σακελλαριάδης Γεώργιος Χ.
Στο σχολικό αυτό βοήθημα, πέρα από την κατά λέξη μετάφραση του κειμένου, τις γραμματικές, συντακτικές, πραγματολογικές, ερμηνευτικές και αισθητικές παρατηρήσεις, το νόημα και το θεματικό κέντρο των παραγράφων, απαντήσαμε και σ’ όλες τις ασκήσεις του σχολικού βιβλίου.
Επιπλέον, προσθέσαμε ασκήσεις και διαγωνίσματα, που είναι χρήσιμα για τους νεότερους κυρίως συναδέλφους.
Οι απαντήσεις των πρόσθετων ασκήσεων, ερωτήσεων και διαγωνισμάτων βρίσκονται στο τέλος του βιβλίου.
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου-Καλαβρουζιώτου Δήμητρα
Το βοήθημα αυτό στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα της Γ΄ Γυμνασίου, ακολουθώντας την ύλη του σχολικού βιβλίου και τους διδακτικούς στόχους που έχουν οριστεί για τη διδασκαλία του μαθήματος σ’ αυτή την τάξη, περιλαμβάνει:
• Εισαγωγικά στοιχεία και πραγματολογικά-ερμηνευτικά σχόλια για την πληρέστερη κατανόηση του κειμένου κάθε ενότητας.
• Μετάφραση του αρχαίου κειμένου.
• Πλήρη γραμματική και συντακτική αναγνώριση όλων των λέξεων του αρχαίου κειμένου.
• Θεωρία στα λεξικολογικά και ετυμολογικά φαινόμενα που εξετάζονται σε κάθε ενότητα.
• Θεωρία γραμματικής και συντακτικού.
• Σχολιασμό του παραθέματος και των παράλληλων κειμένων κάθε ενότητας.
• Απαντήσεις στις ασκήσεις του σχολικού βιβλίου.
• Πρόσθετες ασκήσεις από το Βιβλίο του Εκπαιδευτικού.
• Κριτήριο αξιολόγησης στο τέλος κάθε ενότητας για την καλύτερη εμπέδωση της ύλης.
Οι απαντήσεις στις πρόσθετες ασκήσεις και στα κριτήρια αξιολόγησης δίνονται στο τέλος του βιβλίου.
Χημεία Γ΄ Γυμνασίου-Σαλτερής Κώστας Σ.
Το βιβλίο αυτό αποτελεί ένα πλήρες βοήθημα για τους μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου. Στόχος του είναι να συμβάλει στην κατανόηση της Χημείας, ώστε οι μαθητές να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της τάξης τους, αλλά και να αποκτήσουν γνώσεις που θα τους φανούν χρήσιμες για το Λύκειο.
Συγκεκριμένα, η συγγραφική αυτή εργασία περιλαμβάνει:
• Αναλυτική παρουσίαση της θεωρίας.
• Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, τύπου «σωστό-λάθος», αντιστοίχισης.
• Ασκήσεις λυμένες με υποδειγματικό τρόπο.
• Κριτήρια αξιολόγησης, ώστε ο μαθητής να ελέγχει τις γνώσεις του.
• Ειδικά θέματα-προεκτάσεις στην ύλη της Α΄ Λυκείου.
• Απαντήσεις σε όλες τις ερωτήσεις, τις ασκήσεις και τις δραστηριότητες του σχολικού βιβλίου και του τετραδίου εργασιών.
Πληροφορική Γ΄ Γυμνασίου-Νικολαΐδης Χρήστος
Το βιβλίο αυτό αποτελεί ένα χρήσιμο βοήθημα για το μάθημα της Πληροφορικής της Γ΄ Γυμνασίου. Στόχος του είναι να βοηθήσει τον μαθητή να κατανοήσει τις βασικές έννοιες της Πληροφορικής και να εμπλουτίσει τις γνώσεις του σε σύγχρονα θέματα που την αφορούν.
Συγκεκριμένα, το βιβλίο αυτό περιέχει:
• Βασικές ερωτήσεις θεωρίας.
• Απαντήσεις σε όλες τις ερωτήσεις, τις δραστηριότητες και τα θέματα συζήτησης του σχολικού βιβλίου.
• Απαντήσεις στις ασκήσεις αυτοαξιολόγησης του σχολικού βιβλίου.
• Ασκήσεις εμπέδωσης στο τέλος κάθε κεφαλαίου, για να ελέγξει ο μαθητής αν κατανόησε τα βασικά σημεία του μαθήματος.
• Πρόσθετες δραστηριότητες και επιπλέον θέματα για συζήτηση που θα βοηθήσουν τον μαθητή να κατανοήσει καλύτερα την ύλη.
• Πρόσθετες πληροφορίες.
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Γ΄ Γυμνασίου-Στράτου Αλεξάνδρα, Ντρίνια Θεώνη
Το συγκεκριμένο βιβλίο αποτελεί βοήθημα για το μάθημα των Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας της Γ΄ Γυμνασίου. Προκειμένου να ανταποκριθεί στις ανάγκες του μαθήματος αυτού, το βιβλίο, σε γενικές γραμμές, περιλαμβάνει τα εξής:
• Εισαγωγικό σημείωμα, όπου δίνονται τα γραμματολογικά στοιχεία που αφορούν τον εκάστοτε λογοτέχνη και το έργο του γενικά, αλλά και το συγκεκριμένο έργο ή απόσπασμα που ανθολογείται στο σχολικό βιβλίο.
• Λεξιλογικά-Πραγματολογικά στοιχεία, όπου δίνονται η ερμηνεία δυσνόητων λέξεων ή φράσεων του κειμένου και πραγματολογικού περιεχομένου πληροφορίες.
• Διάρθρωση σε ενότητες, όπου παρουσιάζεται η δομή του κειμένου.
• Περιληπτική απόδοση του κειμένου.
• Ερμηνευτικός σχολιασμός του κειμένου κατά ενότητες.
• Στοιχεία τεχνικής, όπου εξετάζονται η τεχνική που ακολουθεί ο λογοτέχνης και τα εκφραστικά μέσα και οι τρόποι που χρησιμοποιεί.
• Απαντήσεις στις εργασίες και στις διαθεματικές δραστηριότητες του σχολικού βιβλίου.
• Συμπληρωματικές εργασίες, όπου έχει κριθεί απαραίτητο, στις οποίες περιλαμβάνεται ενίοτε και ο συσχετισμός με παράλληλο κείμενο – οι απαντήσεις των συμπληρωματικών αυτών εργασιών δίνονται στο τέλος του βιβλίου.
Η Φυσική με πειράματα Α΄ Γυμνασίου
Το βοήθημα αυτό θα βοηθήσει τον μαθητή να αποκτήσει τις πρώτες του γνώσεις στη Φυσική με απλό και κατανοητό τρόπο.
Κάθε κεφάλαιο περιλαμβάνει:
• Περίληψη του μαθήματος.
• Ερωτήσεις θεωρίας οι οποίες πρέπει να μελετηθούν με ιδιαίτερη προσοχή, ώστε να μπορέσει ο μαθητής να απαντήσει εύκολα στα ερωτήματα του Φύλλου Εργασίας.
• Βασικές λυμένες ασκήσεις.
• Απαντήσεις στο Φύλλο Εργασίας του σχολικού βιβλίου.
• Θέματα προς απάντηση τα οποία περιλαμβάνουν: Ερωτήσεις θεωρίας – Ερωτήσεις συμπλήρωσης κενού – Ερωτήσεις Σωστού-Λάθους – Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής – Ασκήσεις – Προβλήματα – Ερωτήσεις κρίσεως – Ερωτήσεις και ασκήσεις για δυνατούς λύτες – Κριτήριο αξιολόγησης για τον έλεγχο των γνώσεων του μαθητή.
Σε όλα τα θέματα προς απάντηση οι απαντήσεις-λύσεις βρίσκονται στο τέλος του βιβλίου. Στο τέλος του βιβλίου θα βρει ο μαθητής και κριτήρια προσομοίωσης σε όλη την ύλη για τις τελικές εξετάσεις.
Σε κάθε κεφάλαιο στα θέματα προς απάντηση υπάρχουν και τα θέματα που τέθηκαν στους διαγωνισμούς Φυσικής.
Ηροδότου Ιστορίες Α΄ Γυμνασίου
ΣΕΛΙΔΕΣ: 328
ΒΑΡΟΣ ΒΙΒΛΙΟΥ: 0,57 kg
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 24 x 17 cm
ΤΥΠΟΣ ΕΞΩΦΥΛΛΟΥ: Μαλακό
ΕΤΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: 2008
ISBN: 9789604496020
Βιολογία Α΄ Γυμνασίου
ΣΕΛΙΔΕΣ: 368
ΒΑΡΟΣ ΒΙΒΛΙΟΥ: 0,63 kg
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 24 x 17 cm
ΤΥΠΟΣ ΕΞΩΦΥΛΛΟΥ: Μαλακό
ΕΤΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: 2007
Ιστορία Α΄ Γυμνασίου
ΣΕΛΙΔΕΣ: 480
ΒΑΡΟΣ ΒΙΒΛΙΟΥ: 0,73 kg
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 24 x 17 cm
ΤΥΠΟΣ ΕΞΩΦΥΛΛΟΥ: Μαλακό
ΕΤΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: 2008
ISBN: 9789604496457
Βιολογία Β΄ & Γ΄ Γυμνασίου- Σωτηρίου Πηνελόπη Λ.
Η ύλη έχει οργανωθεί σε διδακτικές υποενότητες. Κάθε υποενότητα περιέχει:
• Βασικές ερωτήσεις της θεωρίας.
• Μεθοδολογία για την επίλυση των ασκήσεων.
• Συνοπτική παρουσίαση της θεωρίας με διαγράμματα.
• Απαντήσεις στις «Ερωτήσεις – Προβλήματα – Δραστηριότητες» του σχολικού βιβλίου.
• Απαντήσεις στις «Μικρές έρευνες και εργασίες» του σχολικού βιβλίου.
• Απαντήσεις στα «Ας σκεφτούμε» του σχολικού βιβλίου.
• Απαντήσεις στις ερωτήσεις των «Δραστηριοτήτων» οι οποίες περιλαμβάνονται στο Τετράδιο Εργασιών.
• Κριτήριο αξιολόγησης στο τέλος κάθε υποενότητας και Επαναληπτικά κριτήρια αξιολόγησης στο τέλος κάθε ενότητας.
Στο τέλος του βιβλίου υπάρχουν οι απαντήσεις στα Φύλλα Εργασίας τα οποία περιλαμβάνονται στον Εργαστηριακό Οδηγό, καθώς και οι απαντήσεις στα κριτήρια αξιολόγησης.
Φυσική Β΄ Γυμνασίου-Σαββάλας Κ. Άγγελος, Σαββάλας Κ. Σπύρος
Το βιβλίο περιλαμβάνει:
• Βασική θεωρία
• Ερωτήσεις θεωρίας
• Λυμένες ασκήσεις
• Θέματα για απάντηση
• Κριτήρια αξιολόγησης
• Απαντήσεις στα θέματα του σχολικού βιβλίου
• Απαντήσεις όλων των θεμάτων για απάντηση.
Νεοελληνική Γλώσσα Β΄ Γυμνασίου-Καλαβρουζιώτου Δήμητρα
Κάθε ενότητα του βιβλίου αυτού έχει χωριστεί στα εξής μέρη:
• Θέματα της ενότητας: Παρουσιάζονται αναλυτικά όλα τα γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα, καθώς και θεωρία σχετικά με την παραγωγή λόγου, που περιλαμβάνονται στο σχολικό βιβλίο. Το θεωρητικό υλικό συνοδεύεται και από ασκήσεις για την καλύτερη εμπέδωση της διδακτέας ύλης.
• Λεξιλόγιο της ενότητας: Δίνονται η ερμηνεία, συνώνυμα, αντώνυμα και ομμόριζα λέξεων που σχετίζονται με το θέμα της ενότητας μαζί με ασκήσεις.
• Παραγωγή λόγου: Αναπτύσσονται υποδειγματικά θέματα του σχολικού βιβλίου και δίνεται ένα θέμα προς απάντηση, για περισσότερη εξάσκηση.
• Κριτήρια συνεξέτασης: Δίνονται δύο κριτήρια, ένα στη Νεοελληνική Γλώσσα και ένα στη Νεοελληνική Λογοτεχνία, σύμφωνα με τον νέο τρόπο αξιολόγησης του μαθήματος των Νέων Ελληνικών. Η δομή των κριτηρίων και οι τύποι των ασκήσεων είναι σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας.
• Απαντήσεις σε όλες τις ασκήσεις του Βιβλίου του Μαθητή, καθώς και χρηστικές πληροφορίες για τη διαχείριση των θεμάτων των διαθεματικών εργασιών.
• Απαντήσεις στις ασκήσεις του Τετραδίου Εργασιών.
Οι απαντήσεις σε όλες τις ασκήσεις του βοηθήματος και στα Κριτήρια αξιολόγησης δίνονται στο τέλος του βιβλίου.
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β΄ Γυμνασίου- Καλαβρουζιώτου Δήμητρα
Το παρόν βιβλίο αποτελεί βοήθημα στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα της Β΄ Γυμνασίου. Ακολουθώντας την ύλη του σχολικού βιβλίου και τους διδακτικούς στόχους που έχουν οριστεί για τη διδασκαλία του μαθήματος σ’ αυτή την τάξη, το συγκεκριμένο βιβλίο περιλαμβάνει:
• Εισαγωγικά στοιχεία και ερμηνευτικά-πραγματολογικά σχόλια για την πληρέστερη κατανόηση του κειμένου κάθε ενότητας.
• Μετάφραση του αρχαίου κειμένου.
• Πλήρη γραμματική και συντακτική αναγνώριση των λέξεων του αρχαίου κειμένου.
• Θεωρία στα λεξιλογικά και ετυμολογικά φαινόμενα που εξετάζονται σε κάθε ενότητα.
• Θεωρία γραμματικής και συντακτικού.
• Σχολιασμό του παραθέματος και των παράλληλων κειμένων κάθε ενότητας.
• Απαντήσεις στις ασκήσεις του σχολικού βιβλίου.
• Πρόσθετες ασκήσεις από το Βιβλίο του Εκπαιδευτικού.
• Κριτήριο αξιολόγησης στο τέλος κάθε ενότητας για την καλύτερη εμπέδωση της ύλης.
Οι απαντήσεις στις πρόσθετες ασκήσεις και στα κριτήρια αξιολόγησης δίνονται στο τέλος του βιβλίου.
Γεωλογία – Γεωγραφία Β΄ Γυμνασίου-Πλεξίδα-Καπετανίδη Μάρθα
Το βιβλίο αυτό είναι ένα πλήρες βοήθημα για τους μαθητές της Β΄ Γυμνασίου, ώστε να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του σχολείου. Το παρόν βοήθημα δεν υποκαθιστά το σχολικό βιβλίο, αλλά βοηθά στη μελέτη του και συμβάλλει στην κατανόηση των εννοιών που αυτό περιλαμβάνει.
Η δομή των ενοτήτων και των μαθημάτων του παρόντος βοηθήματος ακολουθεί την αντίστοιχη δομή του σχολικού βιβλίου.
Κάθε μάθημα ξεκινά με τις λέξεις-κλειδιά, οι οποίες επισημαίνονται στα κύρια σημεία του μαθήματος ή επεξηγούνται. Στη συνέχεια αναλύονται οι βασικές έννοιες και τα κύρια σημεία του μαθήματος με τέτοιον τρόπο, ώστε να διευκολύνεται ο μαθητής στην κατανόηση και την εκμάθησή τους. Επιπλέον, στις σελίδες όπου περιέχεται η θεωρία του μαθήματος παρατίθενται σε πλαίσιο τα σημεία εκείνα που είτε χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής είτε διευκρινίζουν κάποιες έννοιες είτε προκύπτουν από τις βασικές έννοιες του μαθήματος.
Ορισμένα μαθήματα συνοδεύονται επίσης από ενδιαφέρουσες εγκυκλοπαιδικές γνώσεις, με τον τίτλο «Φωτεινός παντογνώστης», οι οποίες εμπλουτίζουν τις γνώσεις του μαθητή και διευρύνουν τους ορίζοντές του.
Ακολουθούν οι Απαντήσεις στις ερωτήσεις-ασκήσεις του σχολικού βιβλίου και του Τετραδίου Εργασιών, ενώ προτείνονται και Συμπληρωματικές ερωτήσεις-ασκήσεις (σωστού-λάθους, πολλαπλής απάντησης, αντιστοίχισης, ακροστιχίδες κ.ά.), με σκοπό την εξάσκηση και τον έλεγχο των γνώσεων που αποκτήθηκαν από τη μελέτη του μαθήματος.
Στο τέλος κάθε ενότητας παρατίθεται ένα Κριτήριο αξιολόγησης, το οποίο συμβάλλει στον έλεγχο της κατανόησης των εννοιών που διδάχθηκαν στα μαθήματα.
Στο τέλος του βιβλίου περιλαμβάνονται και οι Απαντήσεις των Συμπληρωματικών ερωτήσεων-ασκήσεων και των Κριτηρίων αξιολόγησης.
Μαθηματικά Β΄ Γυμνασίου-Παπαδάκης Βασίλης
Η ύλη των Μαθηματικών της Β΄ Γυμνασίου περιέχει σημαντικά κεφάλαια. Η εξοικείωση με τις νέες έννοιες είναι απαραίτητη τόσο για τη Γ΄ Γυμνασίου όσο και για τις τάξεις του Λυκείου.
Το βιβλίο αυτό έχει γραφτεί κατά τέτοιον τρόπο, ώστε ο μαθητής να ξεκινά με τη θεωρία και τις βασικές εφαρμογές της, να συνεχίζει με τη λύση ασκήσεων, η δυσκολία των οποίων προοδευτικά αυξάνεται, και να φτάνει σταδιακά στο επίπεδο να λύνει σύνθετα θέματα.
Κάθε ενότητα του βιβλίου περιέχει:
• Θεωρία και βασικές εφαρμογές της.
• Πολλές ασκήσεις όλων των επιπέδων δυσκολίας.
• Ερωτήσεις κατανόησης.
• Συνδυαστικά θέματα.
• Θέματα των οποίων η λύση απαιτεί ιδιαίτερη μαθηματική σκέψη.
• Θέματα από ελληνικούς και διεθνείς μαθηματικούς διαγωνισμούς.
Επίσης σε επιλεγμένα σημεία της ύλης υπάρχουν κριτήρια αξιολόγησης που θα βοηθήσουν τον μαθητή να ελέγξει αν έχει κατανοήσει την αντίστοιχη ύλη.
Στην αρχή του βιβλίου υπάρχει μία παράγραφος με βασικές γνώσεις από την Α΄ Γυμνασίου και ακολουθούν οι παράγραφοι του σχολικού βιβλίου της Α΄ Γυμνασίου που έχουν ενταχθεί στην ύλη της Β΄ Γυμνασίου.
Στο τέλος του βιβλίου υπάρχουν τόσο οι απαντήσεις των θεμάτων αυτού του βιβλίου όσο και οι αναλυτικές λύσεις όλων των δραστηριοτήτων, των ερωτήσεων, των ασκήσεων και των προβλημάτων του σχολικού βιβλίου.
Χημεία Β΄ Γυμνασίου-Σαλτερής Κώστας Σ.
Το βιβλίο αυτό απευθύνεται στους μαθητές της Β΄ Γυμνασίου, που για πρώτη φορά διδάσκονται το μάθημα της Χημείας. Στόχος του είναι η κατανόηση του μαθήματος, ώστε οι μαθητές να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της τάξης τους. Ταυτόχρονα αποτελεί ένα σημαντικό βοήθημα, ώστε να εμπεδώσουν έννοιες που θα τους φανούν χρήσιμες και στην επόμενη τάξη.
Συγκεκριμένα, η συγγραφική αυτή εργασία περιλαμβάνει:
• Αναλυτική παρουσίαση της θεωρίας.
• Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, τύπου σωστό-λάθος, αντιστοίχισης.
• Ασκήσεις λυμένες με υποδειγματικό τρόπο.
• Κριτήρια αξιολόγησης, ώστε ο μαθητής να ελέγχει τις γνώσεις του.
• Απαντήσεις σε όλες τις ερωτήσεις και τις ασκήσεις του σχολικού βιβλίου και του Τετραδίου Εργασιών.
Ιστορία Β΄ Γυμνασίου-Πάπαρη Κατερίνα
Το συγκεκριμένο βιβλίο έχει στόχο να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του μαθήματος της Μεσαιωνικής και Νεότερης Ιστορίας της Β΄ τάξης Γυμνασίου, προσφέροντας μια συστηματική παρουσίαση των διδασκόμενων ιστορικών περιόδων.
Γι’ αυτό, ακολουθώντας την ύλη του σχολικού βιβλίου και με οδηγό το Βιβλίο του Καθηγητή, το βιβλίο σε κάθε ενότητα περιλαμβάνει:
• Σχεδιάγραμμα της ιστορικής αφήγησης.
• Ανάπτυξη των βιβλιογραφικών πηγών του σχολικού βιβλίου.
• Ανάλυση των εικονογραφικών πηγών του σχολικού βιβλίου.
• Απαντήσεις στις ερωτήσεις του σχολικού βιβλίου.
Επιπλέον, σε κάθε ενότητα περιλαμβάνονται:
• Ερωτήσεις κατανόησης της ενότητας και
• Πρωτογενείς και δευτερογενείς πηγές.
Τέλος, για τη δημιουργική εμπέδωση της ιστορικής αφήγησης υπάρχουν:
• Κριτήρια αξιολόγησης στο τέλος κάθε ενότητας και
• Ανακεφαλαιωτικά κριτήρια αξιολόγησης στο τέλος κάθε κεφαλαίου.
Θεωρώντας τη γνώση του ιστορικού παρελθόντος χρήσιμη για την κατανόηση του παρόντος και παράλληλα γόνιμη και μαγευτική διαδικασία, η οποία στηρίζεται περισσότερο στην κατανόηση και στον συσχετισμό των ιστορικών γεγονότων και των συγκυριών παρά στην αποστήθιση, ευελπιστούμε αυτό το βιβλίο να αποτελέσει ένα ουσιαστικό και ωφέλιμο εφόδιο για τη γνωριμία τού μαθητή με τη βυζαντινή και μεσαιωνική ιστορία.
Εκθέσεις για όλο το Γυμνάσιο-Καλαβρουζιώτου Δήμητρα
Το βιβλίο «Εκθέσεις για όλο το Γυμνάσιο» αποτελεί βοήθημα στην Έκθεση (Παραγωγή Λόγου), που εντάσσεται στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας. Απευθύνεται στους μαθητές και των τριών τάξεων του Γυμνασίου, καθώς παρουσιάζει συγκεντρωμένη όλη τη θεωρία και τις δραστηριότητες παραγωγής λόγου που περιλαμβάνονται στις τάξεις αυτές.
Λαμβάνοντας υπόψη τους διδακτικούς στόχους του μαθήματος, το βιβλίο αποσκοπεί να βοηθήσει τους μαθητές να κατανοήσουν τη μέθοδο οργάνωσης και παραγωγής λόγου, ώστε να μπορούν να συνθέτουν τα δικά τους ολοκληρωμένα κείμενα, έχοντας παράλληλα και μια συνολική εικόνα της διδακτέας ύλης.
Το βιβλίο χωρίζεται σε τρία μέρη.
Α΄ ΜΕΡΟΣ: Περιλαμβάνει αναλυτική θεωρία με παραδείγματα για την Παράγραφο, την Παραγωγή ευρύτερου κειμένου, την Περίληψη και τα κειμενικά είδη (Περιγραφή, Αφήγηση, Επιχειρηματολογικά κείμενα). Παράλληλα, δίνονται και πληροφορίες για είδη κειμένων όπως η Επιστολή, το Άρθρο, το Ημερολόγιο και ο Οργανωμένος προφορικός λόγος, καθώς πολλά από τα θέματα ζητούνται να αναπτυχθούν σε ανάλογη μορφή.
Β΄ ΜΕΡΟΣ: Περιλαμβάνει υποδειγματικά αναπτυγμένες όλες τις δραστηριότητες παραγωγής λόγου που δίνονται στα σχολικά εγχειρίδια της Νεοελληνικής Γλώσσας Α΄, Β΄, Γ΄ Γυμνασίου. Επίσης, δίνονται αναπτυγμένα και επιπλέον θέματα.
Γ΄ ΜΕΡΟΣ: Περιλαμβάνει ενδεικτικά θέματα για εξάσκηση, που παρέχουν δυνατότητες αυτενέργειας των μαθητών και εμπέδωσης της διδακτέας ύλης.